Novinka letošního roku na první pohled zaujme opravdu futuristickým designem. Karbon umožňuje designérům opravdu hodně a na MYLCu je to opravdu vidět. Ideál je samozřejmě, když se prolne design s funkčností. Rondo u modelu uvádí, že jde o "Enhanced Gravel Geometry" EGG čímž je především na mysli několik vlastností. Úhel vidlice svírá s podložkou jen 68°, o několik centimetrů delší je reach (délka rámu před osou šlapání), delší je i vzdálenost Front-Center (středová osa-přední osa) a to vše při zachování stejné pozice jezdce jako u předchozích gravel kol Ruut. V kostce řečeno, je to proklatě dlouhý rám s krátkým představcem a hodně podkoplou vidlicí. O podobných kolovlastnostech se mluví především v souvislosti s horskými trailovými koly, zde je máme odvážně integrované do gravela. K tomuto popisu geometrie bych doplnil velmi zajímavou zadní stavbu, která má pouze 425mm a kolo je pěkně zastrčené pod sedlo. Samozřejmostí u Ronda je prohoditelný flipchip ve vidlici, pro případnou další úpravu geometrie. Všechno zde zmíněné, by mělo přispět k ovladatelnosti, ale i stabilitě kola v náročnějších podmínkách. Vyřešený je i shoe overlap (kopání do předního pláště), který zde opravdu nehrozí.
Rondo MYLC CF1

MYLC CF1 s AXS Rivalem
Osazení je moderní, nový Rival AXS maká spolehlivě a přesně, jak jsme u AXS zvyklí. Brzdy mě poměrně příjemně překvapily a zdá se mi, že brzdí lépe než ty, co byly součástí u předchozí mechanické řady. XPLR má sice rozsah o něco menší než Eagle, ale i se 44 zuby lze odmaturovat :). Po několikaletých zkušenostech s montáží i jízdou si dovolím tvrdit, že SRAM AXS je aktuálně nejpokročilejší řadící systém na gravel. Jednoduchostí, funkčností i kompatibilitou.
Rival AXS XPLR
Jak je již pravidlem u vyšších řad CF1, tak i tady Rondo bere kola od spřátelené značky Hunt, které jsou svými parametry moderní a určitě spadají do vyšší střední třídy mezi zapletenými koly. Zaujmou také elegantním vzhledem, ráfek s vnitřní šířkou 25mm i poměrně hlučným cvrčkem. Osazené jsou pláště Vittoria Terreno Mix 40 s poměrně ostrým vzorkem, což dost přesně pasuje k charakteru kola.
Rondo Hunt rimsPředním kolem otáčíme pomocí širokých řidítek Spank Flare přes masivní custom představec vyrobeným přímo Rondem. Kokpit působí velmi masivně, kompaktně i čistě. Veškerá kabeláž zde vede vnitřkem a vylézá až pod představcem pod řidítky. Krása pro obdivovatele, zlo pro stavitele. O vnitřním vedení se asi již napsalo dost, takže netřeba zmiňovat do podrobna plusy a mínusy. Rádiusy řidítek jsou poměrně velké, takže při horním úchopu u brzd je třeba se spolehnout hlavně na páky, vršky jsou mírně sploštělé a spodní úchop je příjemný. Omotávka je základní, poměrně měkká a příjemná do ruky.Rondo MYLC kokpitSedlovka je karbonová klasického gravel rozměru 27,2mm a drží lyžiny sedla San Marco Short Fit. Sedlo je opticky dosti hranaté, ale po několika vyjížďkách jsem necítil potřebu ho sundat, což je dobré znamení. Zajímavé je i kompaktní a čisté zajištění sedlovky v rámu, které funguje zatím velmi dobře, sedlovka drží jak přibitá, nezasouvá se a zámek nevrže.

Jízda na MYLCu
Tohle je divočák už při předávce. První co se stane, když převezmete MYLCa do ruky, tak Vám zatočí řidítka někam do strany. Úhel vidle 68° jsme tu v gravelbike.cz ještě neměli. Tato úvodní divočina se rychle vyklidní, hned jak se kolo rozjede a celkově se na silnici změní ve velmi stabilní stroj. Kolo díky delšímu rozvoru pěkně drží stopu, což je příjemné na delších přímějších úsecích. Není problém pustit řidítka a třeba se hrabat v kapsách. Díky krátkému představci je zároveň MYLC velmi dobře ovladatelný v klikatějších pasážích. V terénu příjemně působí i krátká zadní stavba. Ta se projevuje třeba i v rychlejších sjezdech po silnici, kde má jezdec pocit větší jistoty, při klopení kola do zatáček.
Rondo Mylc CF1
K perfektním jízdním vlastnostech přispívá i celková tuhost karbonového rámu. Síla z pedálů se nikde neztrácí a kolo uhání opravdu dobře. Tuhý je i kokpit, což je velmi příjemné na hladkých cestách nebo při jízdě ve stoje, ale když vletíte na nějakou ostřejší kamenitou cestu, tak dostanete do rukou poměrně ostrou odezvu. To považuji asi jako jako jedinou nevýhodu Mylca, ale i dalších kol, kde se snaží výrobce vést kabeláž představcem. Integrované řešení je čisté, ale v mnoha případech na gravel opravdu až moc tuhé a složitě upravitelné. Nicméně komu by toto nevyhovovalo, tak i tady je možné třeba originální hlavové složení a představec nahradit a použít odpružený představec s vedením pod ním. Zadní vidlici bych popsal ve schopnosti tlumit asi jako středně tuhou až tuhou. Kdo mě zná, tak ví, že u karbonu preferuji radší tvrdší rám s případným dodatečným odpružením, takže Mylc určitě spadá do této kategorie.
Rondo MYLC head tube
Závěrem
Nenajel jsem na kole moc kilometrů, ale celkově jsem byl z kola poměrně nadšený. Určitě to není jen kolo pro bikery, kteří přichází třeba ze světa MTB, ale myslím si, že to je opravdový gravel univerzál pro každého. Moderní "Enhanced Gravel Geometry" je opravdu promyšlená a integruje do světa gravelů několik známých i méně vyzkoušených vlastností a technologii a kombinuje tak silniční posed s prvky vyzkoušenými i na trailech. Zájemcům opravdu doporučuji kolo zkusit na četných předváděčkách, které Rondo pořádá, nebo zkusit aspoň kolo v některé z prodejen a poté jej u nás koupit :).