Dostupnost: Na objednávku
Poslední kusy skladem!
Datum dostupnosti:
Materiál | Made in USA Carbon Monocoque |
Brzdy | Flat Mount |
Sedlovka | pro 27,2mm |
Hmotnost | 1700g s vidlicí |
Hlavová trubka | Tapered 1&1/8 to 1&1/4 |
Středová osa | BSA |
Barva | Na přání |
Přední osa | Ø12x100 |
Zadní Osa | Ø12x142 |
Přesné barvy rámů najdete zde.
Segment gravel kol zažil pozoruhodný vývoj. Začal jako skupina kol navržených, aby se hodila pro vše –skupina s minimálními rozdíly mezi značkami a modely. Nicméně poté došlo v rámci této kategorie překotné specializaci a vzniku kol zaměřených na specifické účely. K této specializaci přitom došlo z dobrého důvodu: „GRAVEL“ již není jen o prašné cestě a o „štěrku“. I mnohem náročnější terény začaly být chápány jako součást této disciplíny a kolo které dokázalo letět po polňačkách mezi vesnicemi na venkově nemusí být dost dobře schopné se stejnou lehkostí projet kamenité stezky singltreků.
Ačkoliv náš cenami ověnčený model ALFA ALLROAD je považován za švýcarský nůž pro většinu smíšených povrchů, tak v situacích, kdy cesta trochu víc „zdivočí“, přestanou být kořeny tohoto modelu odvozené od silničních modelů ideálním základem. Sami jsme se tak přistihli v situaci, kdy jsme toužili po kole, které by podávalo stejně špičkové výkony a cítilo se jako doma i na prudším, kamenitějším a výrazně hrubším povrchu. A z této touhy se zrodil ABLE.
ABLE je offroad závodní stroj, který cílí na lehčí horský terén a pohyb krajinou jako jednu z větví gravel segmentu. Lépe mu sedí širší pláště, ale přesto si udržuje kratší zadní stavbu s délkou prakticky shodnou jako má ALFA ALLROAD – tj. 420mm. Toho je dosaženo asi nejvýraznějším konstrukčním prvkem kola – zvýšenou spodní vzpěrou zadní stavby na straně pohonu.
Dosažení takto krátké zadní stavby při využití větších objemů pneumatik bylo zajímavou výzvou, protože převodníky, zadní stavba a pneumatika si vzájemně konkurují v boji o prostor za středem kola. Na horských kolech je to snadno řešitelné širším středem, což ale nepříznivě ovlivňuje Q- faktor. Jakmile jsme se rozhodli, že ABLE bude určen pouze pro pohony s jedním převodníkem (1x), otevřela se možnost kreativněji pracovat s konstrukcí a v konečném důsledku to umožnilo zvolit zvýšené umístnění spodní zadní vzpěry. Tím, že byla posunula vzhůru a pryč z kritického místa, jsme si mohli dovolit ji udělat mimořádně širokou, a tak zajistit neuvěřitelně agilní jízdu.
Jelikož ABLE disponuje tak velkou průchodností pro pneumatiky, a přesto si zachovává geometrii blízkou silničním kolům, nabízí prostor pro nekonečnou řadu kombinací pneumatik a kol. Umožňuje Vám jako jezdcům, abyste si pohráli s preferovanými možnostmi dokud nenalezne kombinaci zcela optimální pro daný terén, ve kterém se chcete pohybovat. ABLE je vymyšlen okolo výchozího rozměru pneumatik 700x42c, což bude kombinace, která poskytne to, o čem věříme, že je pocit z ideální výšky středu, těžiště a ovladatelnosti (nezapomeňte, že rozměr pneumatik ovlivňuje ovladatelnost a geometrii). Pokud se ale vydáte do relativně hrbatějšího terénu, ABLE bez problémů pojme kola v rozměru 650 a pneumatiky až do šíře 47mm vzadu a 55mm vpředu. Pokud naopak vyrazíte na čistě silniční jízdu, hladké pneumatiky 28c nebo 30c ABLE změní na silniční stroj.
ABLE se doslova dožaduje o to, aby jste jej proháněli na singletreku, polních a lesních cestách a na hrubém štěrku. ABLE byl ostatně prověřen brutální trasou závodu Dirty Kanza 2019, kde oba závodníci týmu ALLIED, Amity Rockwell a Colin Strickland dojeli na svých kolech ABLE k celkovému vítězství.
Lehký, pevný, odolný a živý. Zamiřte jakýmkoliv směrem a vyražte.
Pokud zde nevidíte odpověď na Vaší otázku, použijte následující formulář. Po schválení dotazu se Vám zde objeví odpověď.