Vybalili a sestavili jsme EXT-C velikosti M. Hned při vyndavání kola z krabice a následného sestavování nás zaujala moc příjemná omotávka řidítek, která je neuvěřitelně pružná a rovnou naznačuje to, na co je tohle kolo určené. Celý projekt Hook EXT je na rozdíl od ostatních kol Hook zaměřen více do terénu a více na pohodlí jezdce. Jak jsme již mohli vidět zde, tak kola Hook EXT staví německá značka Bombtrack především na dlouhé výlety, bikepacking a dálkové závody, kde je prostřednictvím svých jezdců také testuje.

Bombtrack EXT-C recenze

Tomuto zaměření odpovídá i výbava kola. Oproti Hook EXT je EXT-C celokarbonový z trubek japonského výrobce Toray, čímž dělá kolo celkově sportovnější a zároveň lehčí. Převládají trubky obdelníkového průřezu, což vypadá skvěle a celé kolo váží jen něco málo přes 9kg. V rámu je připraveno mnoho závitů, jak pro připevnění dalších lahví (až 5ks), brašen a nosičů pro ideální naložení. Vedení řadících bovdenů i brzdových hadic je na rozdíl od ocelových kolegů schované v rámu.

bombtrack EXT-C sedloBombtrack EXT-C řidítka

Vzhledem k více cestovnímu charakteru kola je rám tvarován tak, aby se do vidlic vešla co nejširší kola, ale zároveň aby byla zachována možnost použít silniční/CX komponenty. EXT-C má asi nejširší zadní stavbu a vidlici na trhu, na kterou jsme kde narazili. Do rámu lze osadit kola 650b-54mm(2.2"), ale i 700c-52mm(2.0"), což je vlastně běžný XC 29" rozměr (mazec). Tato skutečnost potěší všechny expediční jezdce, kteří požadují maximální pohodlí svého oře. Tato obří průchodnost má ale i jednu nevýhodu. I když je řetězová vzpěra prověšená dolů jako je tomu například u kol Open UP, Merit Plus, Ibis Hakka, tak se na rozdíl od zmíněných do rámu vejdou "jen" převodníky se 40 zuby pro jednopřevodník a 46/36 zuby pro dvojpřevodník. Lze říct, že EXT-C oproti konkurenci více upřednostňuje pohodlí před maximální rychlostí. Tyto rozsahy jsou i tak pro většinu jezdců bohatě dostatečné a vlastně odpovídají charakteru kola, které je připraveno vozit bagáž.

Bombtrack EXT-C clearanceBombtrack EXT-C průchodnost

V základu je kolo vybaveno velmi dobře hodnocenými koly Hunt Adventure 650b s váhou krásných 1549g a plášťi s rychlým a zároveň teréním vzorkem WTB Nano. Řazení a přenos sil je zajištěn oblíbenou sadou gravel bikerů SRAM Rival 1 s hydraulickými brzdami a klikami Quark s převodníkem se 40 zuby. Na zadním ořechu je nasunuta kazeta 11-42. Řídítka CX10 od Bombtracku se ve spodním oblouku rozšiřují pod úhlem 10°, čímž zajistí lepší ovladatelnost v terénu. Řidítka jsou omotaná již na začátku zmíněnou omotávkou Bombtrack Pro Shock-proof, která pomáhá spolu s velkými plášťi absorbovat vibrace při průjezdu rozbitým terénem.

Bombtrack gravel bike sram rival 1

Jak jsem již dříve naznačil. Kolo je určené všem, kteří upřednostňují sportovní, pohodlné a dlouhé cestování po všech možných površích. EXT-C vyniká skvělým zpracováním rámu, osazením a "německým" smyslem pro detail. Rozhodně jedna z variant pro "tohle bude mé poslední kolo"!

Bombtrack gravel omotávka shock-proofBombtrack EXT-C vidlice fork